fbpx

Скоро отваряме врати! Научете повече >>

Предимствата на персоналната тренировка

Процесът на трениране както лесен, така може и да е много труден. Планирането на тренировката се оказва един от основните проблеми на повечето хора в залите. Безкрайната информация изложена в интернет пространството и различните теории за това, кое работи най-добре могат допълнително да ви объркат. Тук идва ролята на  персоналния треньор като практик и професионалист в своята област, да ви насочи и помага.

Ето и 5-те основни причини да изберете тренировката с персонален треньор.

1. Поставяне на реалистични цели

Много от стартиращите и дори активно спортуващите  често си поставят нереалистични за тях цели. За да може тренировката да добие конкретика, е нужно да се наблегне на основните качества, върху които трябва да се работи. В спортната литература те се разглеждат като цикли на трениране, като всеки има за цел да наблегне на една или няколко основни функции (пример:силова издръжливост ), които трябва да се развият през този период. Добрият тренировъчен план трябва да се съобразява както с вашето ежедневие и навижи, така и да ви подготви за предстоящите силови натоварвания плавно и методично, седмици преди дори да сте стигнали до тях. Някои треньори наричат този период “Анатомична адаптация”.


2. Предпазване от контузии

Най-лесният начин да не се контузите по време на тренировка е просто да не тренирате. Колкото и иронично да звучи, още с влизането в залата рискът се увеличава. Вашият треньор трябва да съобрази моментното ви физическо състояние спрямо избраните от него упражнения за деня. Той не само ще ви наблюдава, но ще ви демонстрира как вие сами да се пазите, особено при изпълнение на базовите упражнения като клек и мъртва тяга.

3. Застой в развитието

Дори и най-опитните в залата достигат до този етап с времето. Само упорито блъскане в залата не помага. Тук е моментът да дадете крачка назад и да видите цялата картинка и какви могат да бъдат причините за това.Това е често срещан етап, който идва в следствие на вредната адаптация. Опитният треньор ще забележи симптомите и ще търси решения. Пример за това би била промяна на елементарни тренировъчни характеристики като почивка, повторения, серии и подбор на упражнения.

4. Менторство

Самодисциплината не винаги е достатъчна. Дори и най-добрите треньори и спортисти имат ментори, които да следят тяхното развитие. Човек е най-сериозен, когато трябва да се “отчете” пред някого и не е сам в начинанието си. Когато работите с персонален треньор, това следва да започне още от идването навреме за тренировка, изпълняването на зададените повторения, серии, почивки до изграждането на едни по-добри навици извън залата. Същото важи и за треньора. Той трябва да се погрижи да бъде максимално ефективен и фокусиран, за да може процесът да е продуктивен и за двете страни.

5. Цялостен тонус

Съсредоточеният и взискателен треньор ще ви накара да забравите за момент вашето забързано ежедневие и ще ви помогне да се отделите от телефона за 60 минути. По този начин и вие ще можете да се съсредоточите изцяло върху себе си и вашето здраве.

Без значение дали сте напреднали или начинаещи, ние от NLT ще ви помогнем да подобрите вашата двигателна култура. Свържете се сега с нашия екип за постигането на вашите спортни цели.




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *